Saturday, February 18

love your parents



sesaje letak gambar ni . aku rasa macam gambar ni err.
bila tengok aku rasa macam err.. thinking of something ?

and .

read this .

A: naper awak tanak couple dengan saya ? saya tak cukup baik ke untuk awak ?

B: tak . awak baik . baik sangat .

A: awak tak suka saya ke ? awak benci saya ke ?

B: tak . saya suka awak . takde sebab saya nak benci awak .

A:saya selalu sakitkan hati awak ke ? saya tak pandai jaga hati awak ke ?

B: tak . saya tak pernah terasa dengan awak .

A: dah tuu nape awak tanak terima saya ?

B: saya cuma terlalu sayangkan mak ayah saya .

A: dah tu ? saya pun sayangkan diorang gak . takde kaitan langsung .

B: saya terlalu sayangkan mereka . saya tanak mereka turut berdosa dengan
maksiat yang saya lakukan . saya tanak mereka disoal di akhirat nanti
kenapa membiarkan anak mereka mendekati maksiat . kedua ibu bapa
saya terlalu baik . jasa mereka pun saya tak terbalas . ni pulak nak membebani
lagi mereka . sungguh saya tak sanggup . maafkan saya .

A: ...




even orang sekeliling pun dapat dosa kalau diorang tengok je kita tapi tak tegur mende kita buat tu salah  tengok kita berkepit dengan couple ,
bergayut malam2 . msg mende takde faedah .
hidup kat dunia tak lama , mende kita boleh elak , kita elak . sebab last2 insyaallah kita akan rasa gak nyer . Allah dah tetap jodoh masing2 , berdoa la untuk mendapat yang terbaik . kalau nak pasangan yang baik , jadikan diri sendiri tu dulu baik . Allah maha adil . perempuan yang baik untuk lelaki yang baik . dah bosan dengar ayat tu kan . so jadilah yang terbaik untuk pasangan masing2 nanti .


tayah nak buat muka cam gitu . aku bukan nak bajet alim  . aku pun pernah couple . berbelas-belas kali . bukan nak kata aku laku ke mende , nak kata aku ni tak pandai jage diri . tapi bila pikir balik . serious tak dapat faedah langsung . masa sayang orang ni iloveyou orang ni . pastu iloveyou orang tu . macam perasaan kita takde makne sangat kan . semua orang boleh rase .


kalau kita ada orang yang kita sayang  , kawan jela dengan dia . sayang dia kan ? dah tu jangan laa nak tambah dosa dia . jaga lah dia baik2 . tegurlah dia kalau ada buat silap . time berdoa , doa la untuk dia . Allah yang tentukan segala-gala nya . Mohon lah dengan Allah supaya mendekatkan jodoh antara kita dengan dia . kalau ada , alhamdulillah . kalau takde jodoh pun alhamdullilah . makna yer ada lagi orng lain yang lebih sesuai untuk jaga  kita dan dia .


 just nak ingatkan diri sendiri . aku ni pun esok lusa tercouple pun tak tahu . tapi mintak2 lah dijauhkan dari semua tu . kita ni cakap je tanak buat tu , buat ni . tapi buat jugak . manusia .