Tuesday, March 13

twenty




okay . ada certain2 menda tu yang buat aku rasa AAAAAAAA .

1. bila aku malas gila nak study tapi kena study jugak sebab esok exam . aku rock . main sudy bila esok nak exam je . result pun rock -,-

2 . bila aku mengatuk gila time exam , sampai tersengguk-sengguk . okay time spm aku macam ni . tak caya tanya orang sebelah aku . dengan dia sekali badmood tengok aku agaknya . 

3 . bila abah aku tutup kipas time aku tengah sedap tidur .

4 . bila ada cerita hot pastu nak hantar msg dekat kawan , tiba2 failed sebab takde kredit . buang karan je aku taip lama2 . kalau aku anak pengetua takpe jugak . dapat guna handphone mahal  . boleh main sentuh2 je . huuu .

5 . bila kena bangun pagi , mandi pagi2 buta , pastu siap2 pergi sekolah . ohh my . serious dulu tiap2 pagi aku terfikir nak hantar surat berhenti sekolah . tapi bila teringat mak terus tak jadi .

6 . bila tengah syok tengok cerita online tiba2 internet disconnect sebab abah tutup suis wifi kat ruang tamu tu . warning nak suruh aku tidur . wuwuwu .

7 . bila masih lagi dalam separuh tidur dekat assembly tiba2 cikgu datang then tarik aku suruh berdiri depan2 semua umat dekat sekolah tu  . panggil la masuk bilik . boleh jugak duduk . ni suruh diri . 

8 . bila aku lapar balik padahal baru je sudah makan .

9 . bila ada orang call aku . ohh myy .  memang aku takan angkat . tapi kalau family call aku angkat laa . kang tak pasal2 kena buang keluarga .  aku rasa suara aku tak sedap gila nak cakap teleponn . msg boleh ? murah pun murah .belajar la kedekut sikit . alahaii .

10 . bila aku bangun tengok jam dekat handphone dah pukul 1.30 tengah hari buta . dan ayah aku balik pukul 2.00 . dan aku tak masak lagi . ohh .


11 . bila aku terlepak sekali dengan orang yang tak habis2 cerita pasal harta makayah dia . ok2 . tahu banyak duit . tahu . tahu . TAHU .

12 . bila ada orang buat lawak bodoh dengan aku . ha ha ha

13 . bila ada orang msg/chat macam ni :
nak makan kalau awak suap je  oh . nak suruh aku balas  meh sini nak suap . nak suruh balas macam tu ke ? budak2 darjah nam pun malu nak msg macam tu . amende laa . apa orang panggil tu ? manja ? Ya Allah . tolong la .

14 . setiap kali aku tengok cermin . jerawat , boleh tak jangan musnahkan zaman remaja aku ?

15 . bila nak keluar tapi tengok dalam purse ada i/c dengan duit syiling je . alahh . malu lerr tua2 macam ni pun mintak duit mak ayah lagi .

16 . bila orang tanya aku bangun pukul berapa then bila aku jawab mesti dia kata eh , tak semayang subuh ke ? apa la . tak baik tahu . berdosa besar . awak ni kan nama je perempuan blablabla . boleh tak fikir sendiri yang aku bangun subuh then tidur balik ?

17 . bila orang ambil serious menda yang aku cakap . sampai nak terasa . tengok aku semacam . muka terkejut macam baru lepas tengok makwe/pakwe curang depan mata . kata remaja . rock laa sikit . hehew

18 . bila orang asyik pandang orang bijak tu 100% macam angel . dan orang bodoh macam aku ni 100% macam setan . sampai kalau budak pandai bercouple pun cakap takpe . diorang couple nak bagi semangat je . tak buatnya menda2 tak baik semua tu . tapi kalau orang bodoh . macam2 nak caci . aduhai manusia .

19 . bila tengok orang lelaki buat status . Ya Allah . kenapa banyak sangat orang kutuk perempuan sekarang ? memang dekat home aku banyak macam tu . perempuan takde pulak buat macam tu sekali . tak percaya pergi bukak home fb sendiri . pastu angguk sendiri . kadang2 status tu macam menghina . atas tu dah elok ambil hadis/ ayat al-Quran . bawah tu maki pulak . bodoh babi semua ada . dear boys . we need advice not abuse .

20 . bila kena menghadap result lepas exam -,-